Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe un LZA prezidents
J.Ekmanis Latvijas Zinātņu akadēmijā
A.Edžiņas foto
Jaunu ministru daudzi vēlas intervēt, it īpaši, ja ministrs vada tādu nozari, kurā katrs jūtas speciālists, jo kas var būt vieglāk, kā neklātienē mācīt un audzināt (kuš, šo vārdu, izrādās, mūsu izglītības sistēmā lietot nedrīkst) kaimiņu, paziņu un vispār – svešus bērnus. 28. janvārī “Latvijas Avīze” triju žurnālistu sastāvā, starp kuriem, pēc jautājumiem spriežot, toni uzdeva bijušā LKP CK izdevuma “Lauku Avīze” izlolotājs un ilggadīgais redaktors Voldemārs Krustiņš, rubrikā “Redakcijas viesis” publicēja plašu interviju ar jauno izglītības un zinātnes ministri Dr.habil. Tatjanu Koķi. Intervija saucas “Jaunā ministre sola arī audzināt”. Taujāts gan par Valsts kontroles pārbaužu rezultātiem un dažādām citādām pārbaudēm, par Latvijas vēstures mācīšanu skolā, par aizliegumu nodarbināt skolēnus ar jebko, kas nav mācības, par Valsts valodas politikas departamentu Izglītības un zinātnes ministrijā un vēl daudz ko citu. Pārpublicējam tās Tatjanas Koķes atbildes, kas atklāj, cik zinātniski pamatotas un pārbaudītas bijušas daudzās izglītības reformas, kas mūs novedušas tur, kur esam – skolēni demokrātiski metušies uz humanitārajām zinībām un pēc studijām papildina bezdarbnieku rindas, tehniskajās fakultātēs jāsāk bezmaz ar ābeces gudrībām un arī tad līdz pirmajam jaungadam tiek labi ja puse. Latvijas vēsturi mācās, bet Latviju neiemīl utt. Piedāvājam dažus intervijas fragmentus.